Thursday, June 9, 2011

Tafsir mimpi lagi.

Hohho..

Aik, tadi dah tulis entri sal mimpi aku kan? Tapi ase cam nak tambah sikit lagi la kerajinan aku nak taip bab2 mimpi neh. Anak sedara aku yang 6 taun neh dari tadi duk memekik kat sebelah telinga nak gune laptop. ape lagi nak men game lah tuh. lappy aku neh dah macam cc lak. tak anak sedara aku, adik aku. naseb kakaknya yang sorang ni baek ati lagi pemurah. wuwuwuwu. *sambil tangan dibahu mata ke atas*. okeh, ni bukan mase nak mempromot diri.

Okeh, nak rajinkan diri, aku adela copy sikit2 yang mana biasenya aku dengar tentang mimpi-mimpi neh. entri sebelum ni aku dah kasi link untuk korang tengok. xcaye, ce tengok. okeh, check it out bebeh!

Adinda
Jika anda bermimpi menemui atau ditemui oleh kekasih (adinda) anda menandakan Anda akan dikaruniai pekerjan mulia dan tinggi.

Air
Jika anda bermimpi berjalan diatas air alamat anda akan beruntung. Sedang mimpi tenggelam dalam air sungai alamat buruk. Dan bila bermimpi lihat air masuk kedalam rumah alamat anak dan anda akan mengalami sakit. Anda bermimpi menangis melelehkan air mata alamat akan datang kegembiraan. Dan memimpikan air buah menandakan tak lama lagi (dalam hitungan hari) akan menerima kabar gembira dari sanak famili atau teman Anda. Mimpi melihat air banjir, bersirat akan mendapatkan rerzeki. Mimpi melihat air mengalir, bermakna akan mendapatkan kabar yang mengejutkan

Anak Kucing
Jika anda bermimpi bersenda gurau atau sedang bermain-main dengan anak kucing, alamat anada tidak usah susah-susah soal kehidupan dan peri laku perekonomian anda, sekali waktu dalam tempo yang singkat anda segera dapat senang. Mimpi melihat atau mengamat-amati kucing yang sedang tidur, alamat ketentraman rumah tangga anda akan tercapai. Sedang anda mimpi dicakar kucing alamat anda sedang diganggu dan atau akan diganggu oleh orang yang sesungguhnya lebih bodoh dari anda.

Banjir
Jika anda bermimpi sedang mengamat-amati banjir bertanda anda akan dikaruniai rezeki. Tapi bila anda ditimpa banjir, alamat buruk karena akan kekurangan. Mimpi rumah anda kebanjiran bersirat anda akan capek hati (kesal, dongkol, emosi jiwa).

Buang air kecil/Kencing
Jika anda bermimpi buang air kecil (kencing) bertanda akan ada yang menimpa rumah yaitu pencuri akan datang. Waspadalah.

Gigi
Jika anda bermimpi sakit gigi dan menangis, tanda akan menerima halangan. Anda mimpi merasa giginya terlepas, bertanda akan ada yang meninggal dunia dalam kalangan keluarga atau dirumahnya sendiri. Jika mimpi yang terlepas gigi atas ada orang tua yang meninggal. Jika mimpi yang terlepas gigi bawah ada saudara yang meninggal.

Kelahi
Jika anda bermimpi bermimpi berkelahi dan menghantam orang, bermakna akan dapat wang. Mimpi berkelahi dengan perampok bermakna anda akan mendapat tugas berat. Mimpi berkelahi dengan Jin bermakna akan mengalami hidup miskin dalam waktu yang agak lama. Mimpi berkelahi dengan harimau/macan, bermakna akan berurusan dengan pihak berwajib.

Kupu-kupu
Jika anda bermimpi melihat kupu-kupu, bermakna akan ada suatu kebahagiaan yang akan datang.

Langit
Jika anda bermimpi berjalan naik keatas langit dan mengambil benda, bermakna akan naik derajat lebih tinggi. Dan kalau mimpi melihat langit bersih, bersirat akan dapat anak yang baik-baik. Mimpi langit merah, berarti akan tambah kekayaan. Langit pecah, bertafsir kampung atau kota anda akan direbut orang atau orang tua akan meninggal. Dan Jika mimpi ada orang yang turun dari langit dan rumah bersiratan dapat kutukan dari Allah. Mimpi melihat langit terbalik bermakna akan mendapat kesusahan.

Mati
Jika anda mengimpikan seseorang teman atau keluarga meninggal dunia, bermakna yang diimpikan akan umur panjang. Dan mimpi anak anda meninggal dunia, bermakna akan ada perselisihan dalam keluarga. Mimpi meninggal/mati lalu hidup kembali, bermakna anda akan panjang umur.

Pengantin
Jika anda bermimpi jadi pengantin, bermakna tidak baik anda akan sakit keras atau dapat kecelakaan yang dapat menghentikan anda.

Perkawinan
Jika anda bermimpi berada dalam satu perkawinan atau anda mengiringi pengantin, bermakna sahabat anda tidak akan terlepas dalam pergaulan sehari-hari ia juga akan memberi pertolongan kepada anda. Dan jika anda sendiri yang mimpi kawin, bersirat keberuntungan akan tiba.

Ular
Jika anda seorang jejakan atau seorang gadis bermimpi melihat atau dipagut (digigit) ular, bermakna akan segera mendapatkan pasangan atau jodoh. Dan bila anda telah menikah bermimpi demikian, bermakna akan memperoleh kemakmuran hidup. Mimpi melihat ular kecil dengan tibatiba berubah menjadi naga, bermakna akan ada orang besar yang menolong anda. Melihat ular berwarna-warni, bersirat kebahagiaan segera terbayang pada anda. Mimpi melihat ular yang banyak sekali, bermakna akan panjang umur. Mimpi dikelilingi banyak ular, bermakna firasat akan banyak
orang yang memusuhi anda.

Wanita
Jika anda bermimpi bertemu wanita cantik, bermakna segala yang diharapkan dari percintaan akan berhasil. Dan jika seorang wanita bermimpi bertemu seorang laksamana, bersirat akan kawin dengan seorang duda yang kaya raya.

Okeh. tu je yang aku rajin nak share2 ngan korang. ni pu copy n paste je. Dan nak mintak ampun sebab bahasa yang digunakan adalah bahasa indon. heh. kalo korang nak bace lagi banyak leh klik link neh. >> Tafsir Mimpi Menurut Al-Qur`an dan As-Sunnah

Antara benar atau tidak, betul-betul terjadi atau tidak Wallahualam.

Assalamualaikum.


Thanks for your reading love! =D

1 00 orang duk bersembang:

Mimpi said...

Template yang cantik.. Dapat dr mana?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...