Thursday, June 9, 2011

Selamat hari guru!

Hyep!

Mesti ada yang cakap, mengom ke hape budak neh. heh. *budak ag ke aku neh?* Ops! correction. budak yang dah masuk alam ketuaan tapi nampak macam budak-budak tu still maintain lagi lah. yang tu memang xleh nak dipertikaikanlah. muahahahahaha.

Ekceli memang dah lame kan hari guru disambut. tapi bukan beerti nak dilupakan macam tu jeh. Sebenarnya memang dah lame nak post sal sambutan hari guru disekolah tempat aku mengajar atau paling tepat sekali kat tempat aku berpraktikal. Ok, aku sedar, aku ni just guru praktikal jep. Tapi still orang panggil cikgu kan? hek. Rasa bangga bila ada student menjerit-jerit *budak-budak skolah tu memang suka jerit-jerit sampai cikgu tu sekali duk menjerit time ngajar dalam kelas >> aku la tuww! hik* . ok sambung balik, ada yang panggil CIKGU!!! pastu ASSALAMUALAIKUM CIKGU!! memang rase dihormati diri sebagai guru. hohho. still lagi tak percaya aku ni cikgu. ye memang xboleh nak dipercayai. hohho.

Bile masuk kelas, semua bangun bagi penghormatan. Memang rase kita ni dihargai. So, sebagai membalas penghargaan dorang, kita curahkan ilmu yang kita miliki untuk dorang. Sama ada dorang boleh terima, nak terima atau tak itu terpulang kepada diri mereka sendiri. Aku sebagai pendidik just tunaikan tanggubjawab aku sebagai guru untuk memberi tunjuk ajar pada dorang dengan segala ilmu-ilmu yang aku ade n pengalaman aku dengan sebaik mungkinya. InsyAllah...heheh. ni bukan just cakap kosong je, iklas ney....heheh. silalah percaya time aku ngah siyes neh.

Selama dua minggu aku berada di skolah tu, banyak yang dah aku belajar, belajar untuk menyesuaikan diri dengan suasana persekolahan dan digelar sebagai guru. budak-budak kat situ ok2 la, walau terkadang kenakalan dorang agaks menggeramkan, tapi biasala kan, time ni la kita cuba untuk menyesuaikan diri. kan? Lalu tepi kelas tu, student panggil CIKGU! lalu situ ASSALAMUALAIKUM CIKGU! lalu sini, CANTIK BAJU CIKGU! lalu sana, CIKGU HELIZA!! haipp! ada jugak panggil aku cikgu heliza. cop! bukan nak meninggi diri okes. agaks nya dorang tengok mata bulat aku sama macam heliza. tu yang dorang jadi rabun mata tuh. ntah la, aku ase macam xsama pun. Kalo nak dibandingkan aku ngan Heliza Helmi tuh jauh sangat kecomelan dia terserlah berbanding aku neh. heee....rendah diri la kunun-kununnya *sambil tangan di bahu, mata ke atas*

Okeh, aku ada sesuatu buat korang cuci cuci mata. Ce tengok, nampak ada gaya sorang cikgu tak? tih tih tih tih....

geng cikgu praktikal. 




Assalamualaikum.


Thanks for your reading love! =D

3 00 orang duk bersembang:

Ihsan Arifin said...

cumil je cikgu ;)

Blogger said...

lambat jugak buat sambutan. sama la dengan sekolah mak saya sebab masa tarikh hari guru tengah minggu periksa, lepas tu pulak cuti dua minggu kan. Apapun saya ucapkan selamat hari guru. walaupun cikgu praktikal tapi semua orang yang menyampaikan ilmu walaupun sehuruf adalah guru. Semoga jadi guru yang berjaya di masa depan.

Anonymous said...

hi cikgu..heheheh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...