Saturday, June 18, 2011

pejam celik pejam celik


Assalaaaamualaikum!

Pejam celik pejam celik tengok-tengok daa sebulan lebih aku bergelar sebagai pendidik. Patutnya cakap, waaaaa! Baru sebulan lebih k0t. Lagi due bulan lebih aku kene berpraktikal. wuwuwu, lambat sungguh nak abes. 

Terkadang tu memang ase best jadi cekgu neh. time duk rileks la, just keluar masuk kelas. setakat nak mengajar je xpelah. Tapi terkadang tu ada gaks terasa. huh! menyampah aku jadi cekgu. Yelah, keje nye banyakk sangat. Naseb aku praktikal jeh, bukan keje jadi cekgu lagi. Kalo tak aku dah mintak ngan pengetua gaji aku tu kasi double punye. hihih. Minggu lepas, setiap hari keje dari pagi sampai petang. Muka aku neh dah jadi dua kaler berlapis lapis hitam putis. cane nak bagi muka tak hangus eh? kene pakai sunblock tiap tiap ari eh? 

ceh ceh! xleh merungut. nak keje kene la ikhlas kang. baru lah keje tu menjadi kannn. hurm, terkadang aku tertanya-tanya gaks, aku ney iklas ke tak eh jadi guru neh.. -______-




Thanks for your reading love! =D

1 00 orang duk bersembang:

Misz Nuriz said...

Guru tugas yg mulia..
Kalau kita x dpt balasan di dunia pun, redha n berharap la akan balasan di akhirat..
Bkn setakat guru saja...
Apa pun jawatan or pekerjaan kita, ikhlaskanlah diri kita..
mudah2an pekerjaan yg kita buat n rezeki yg kita dpt sentiasa m'dapat keberkatan dariNya..Insyaallah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...