Sunday, March 20, 2011

Perlu ke penilaian??

Assalamualaikum..

Adeyh..asal dua tiga hari neh aku rase nak berceramah je..ops ops, aku buka ustazah mazah, bukan penceramah bebas, bukan seorang yg perfect yang tau segala galanya hal duniawi pandai berkata kata itu dan ini atau seorang yang suke hati kaklong aku nak nilai nilai orang. bukan jugak sorang yg pandai judge judge orang..em, cakap pasal judge judge ni, aku tertarik dengan satu entri blog kawan aku nie..my simple life : don't judge book by its cover..sila sila lah jejak kaki ke sana ye, nanti follow follow die eh. heheh. saje nak pomot pomot kawan. *anis, nanti da ade orang follow2 ko, xyah la nak betime kasih kt aku, aku tau ko bek hati..cukup je kalo dpt blnje aku makan kt pizza hut* muahahahaha....bile lagi nak buat baek kt rumate sdiri kannn??

Ok2, aku sebenar nak konsi konsi pendapat aku ngan kawan aku si anis ni. betul la kan. don't judge book by its cover. aku setuju sangat sangat, jangan menilai orang dari luaran saje. ye ye betul! xsemua yang pakai tudung labuh mabuh xcecah tanah ni baek..ade je yang hati busuk. even kawan aku sdiri pun ade yg cetu. dulu la,  mase tu zaman kegemilangan aku pakai tudung labuh. muahahahaha..tapi xlekat sampai sekarang, tu mase skolah menengah, dah name pun skolah agama kan, memang wajib la kene pakai tudung labuh la der..tapi secara zahirnye memang aku xsuke pakai tudung labuh. jaat jaat. ops! dun just book by its cover ok! kt lua je nampak jaat, yang dalam baek..terbaek!! hahahaha...

Kawan aku cakap ".kadang-kadang yg xtertutup aurat nie lebih baik sikapnya dr yang menutup. Aurat ja tutup, tp kalu klu sikap xelok pon xguna jgak kan...dosa manusia xperlu la kita nak tentukan.. hanya Allah ja taw mcm na nak nilai manusia nie..."

ye, betul tu..tapi tak beerti lebih baek kite xyah tutup aurat dari ade sikap yg buruk bagi yg tutup aurat. yang wajib tetap wajib. dan yang mana blh ikut kite ikut, yang mana dak tu xyah ikut kalo xnak! *amboi, marah nampak* bukan marah der..meluah apa yang terbuku laju laju dalam hati neh..memang, dosa pahla nie Allah yang tentukan. kite xleh nak nilai. tapi itu akan dinilai akhirat kelak sebab amalan amalan kite di dunia akan di bawa ke akhirat kelak. ade orang g tau aku laa..sape ntah g tau aku, aku pun lupe daa..

tapi................ dari penilaian kite sdiri kite boleh memperbaiki diri sdiri. kang aku ade blaja buat tesis sem ni..sebab ape perlu ade penilaian?? sebabnye nak cari ape kekhilafan diri sdiri dan cube berusaha untuk yang lebih baek..dan selepas buat penilaian, kene buat refleksi diri, pastu nak memperkukuhkan lagi sila buat cadangan untuk diri sdiri utk ke arah yg lebih baek..baek cikgu afaf !!! kuam kuam...xsia sia aku bertungkus lumus merajin rajinkan diri aku berusaha dengan gigihnya untuk menyiapkan tesis aku..cayok cayok mek pah!

Okeh, kite stop! aku nak sambung kegigihan aku menyiapkan penilaian kajian tindakan aku yang xsudah sudah lagi neh..

ops! sebelum meninggalkan jejak di blog aku ni. sila silalah buat kunjungan menarik anda di blog rakan aku neh. dan jangan lupe nak follow die ye..pomot pomot..my simple life..


bai!
dari seorang yang sedang berusaha dengan gigihnya 
menilai diri sendiri untuk ke arah kebaikan. terbaekk!!

Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...