Thursday, February 24, 2011

Tips cipta hubungan yang berkekalan

Halloo anda.................!

macam biasa. bangun pagi bende wajib aku bukak pagi2 selain mata aku yang bolat neh adalah bukak fesbuk plus blog. Owyeay..memang aku kaki fesbuk plus2 blog. suka atau tak itu adalah aku. dan aku tetap aku. heh ;p

Dah! stop. mule lah nak merapu tuh. Arini, kamis, 24 februari 2011 dengan sukacitanya aku nak bagi tau.. ceh, suspen pulak. bagi tau je lah. hah! kang dah nak masuk perenggan ke3.

Ok2. fes skali sila baca tajuk entri aku. keh3. aku ni bukan nak memandai mandai pasal cintan cintun mintun neh pengalaman pun hanya sekangkang kera. xbanyak tp ada la gaks kan. berdasarkan pengalaman kengkawan aku dan aku sdiri. heh. dalam satu2 hubungan tuh. apa yang penting???

sekupu. eh, sekufu. hohho. penting2. tau tak sekufu tu apa? hurmmm, cane ek nak g tau.. hurmmm.....pikir2.. ha! sekufu neh lebih kureng sama padan sama cocok laa. apa orang cakap. perempuan yang baek untuk laki2 yang baek dan perempuan yang jahat untuk laki2 yg jahat. dan sebaliknya. paham?

saling sayang.  hah! kalo rase bertepuk sebelah tangan tu baek xyah kapel. tunggu sampai pihak sana betul2 sayang korang. takut nanti ada yang makan hati. huih..

saling percaya. penting jugak neh! masing2 kene saling percaya ngan pasangan masing2. xleh la sebelah pihak je. ingat, dua2 kene. percaya dengan setiap perlakuan pasangan masing2. tapi jangan lah menyalahgunakan kepercayaan masing2. bersikap jujur OK!

saling memahami. paham ape?? paham jiwa lah. kalau dah suke same suke. masing2 kene paham lah. si A sibuk. si B kene paham. si B sibuk, si A pun kene paham. tapi kalau sibuk sampai mengalahkan menteri mentara tuh jangan lupa, anta sms pun dah ok. ucap i luv u ke, i sayang u ke. xsusah pun. xsampai semenit pun nak taip tu. kedit pun paling kurang 1sen je kan habes? jgn jadik kedekut!

saling bertolak ansur. hurm, tolak ansur?? ye, tolak ansur. sekurang-kurang mengalah la sekali sekala. berkala kala lagi bagus. kalau kita salah, mengaku. kalau dia salah, cube betulkan. betul elok2. jangan sampai buat die terasa ok. kalau kite terasa xpe. heh. boleh pakai ke tips ni?

saling menerima. baik buruk kene lah terima. masing2 ada kekurangan dan kelebihan. kalau die boleh terima kekurangan, kita pun kene lah terima kekurangan die. suke sama suke kan? kene terima n buat yang terbaek untuk pasangan masing2 okeh! heheh

last but not least. kesetiaan. ini yang penting sekali. sekufu dah, sayang dah, paham dah, percaya dah, bertolak ansur pun dah. tapi adakah cukup setia??? haa...kalau masing2 tak setia, xgunalah dengan tips2 yang 
aku taip panjang lebar tuh. penat tau tak??


ok lah, dat's all.
ada nak tambah2 atau kongsi2 bole lah komen.heee...

sharing itu caring




Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...