Thursday, February 3, 2011

Bila Krisis Di Mesir melibatkan NYAWA dipolitikkan!

"Beri keutamaan kepada orang-orang kita terlebih dahulu sebagai menghargai sumbangan mereka selama ini. Jangan sesekali susukan kera di hutan"

"Bila susah baru ingat kerajaan. Pergilah minta bantuan denganKERAjaan Kelantan. Minta Nik Aziz sewa pesawat dari mana-mana negara untuk angkut kamu semua pulang. Jangan nak menyibuk minta bantuan Kerajaan BN."
*korang boleh baca selanjutnya kat SINI


Apa kes nie??

"Krisis Di Mesir: Utamakan Bawa Pulang Yang Sokong Umno Terlebih Dahulu"

Ini ke pemikiran rakyat Malaysia yang dikatakan sedang membangun??
Pliz la, berikir la secara rasional. Aku sangat2 tersentap bila terbaca artikel sebegini. Rasa malu pun ada. Bila melibatkan NYAWA rakyat xperlu la nak bangkitkan isu2 politik. Memang, masing2 xpuas hati dan saling menunding jari dengan parti2 yang ada kat Malaysia ni, tapi cube pikir la, macam mana kalau ada saudara2,kawan2 kite yang ada kat Mesir tu merupakan penyokong Pas, boleh ke kalau kite nak biarkan je dorang pertaruhkan nyawa dorang kat sana?? Hey, kita semua sama la, Pas ke Umno ke, PKR ke apa ke, semua sama la. Nama pun MANUSIA, masing2 ada kelebihan dan keburukan masing2. Maaf la kalau entry aku ni akan membangkitkan kemarahan sape2, aku tak sebelah mana2 pihak. Kita rakyat Malaysia, lagi2 dalam Islam sendiri ada menyatakan perlunya membantu golongan yang lemah. Jadi, membantu masyarakat antarabangsa apatah lagi masyarakat Islam menjadi satu tanggungjawab yang mesti dipenuhi oleh setiap muslim. Amalan inilah yang menjadi tonggak kejayaan Nabi SAW membentuk umat Islam dulu sehingga menjadi masyarakat yang kukuh bersatu dan maju. Wallahualam..


*luahan blog lain 


*kelakar bile aku tengok cara pemikiran pemilik blog2 ni
http://blogserius.blogspot.com/2011/02/serius-fakta-fakta-tentang-pelan.html


---------------------------------------------------------------------------------

Entry yang lepas aku penah ceritakan krisis darurat yang berlaku di Mesir. *nah, korang boleh usha2 kat sini.* Sekarang, alhamdulillah, pelajar2 Malaysia yang berada di Mesir dikatakan selamat dan mereka masih lagi dapat menghubungi keluarga masing2. InsyAllah mereka akan dibawa pulang ke Malaysia dan dijangka sampai di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur pada hari Jumaat. Sama2 lah kita berdoa agar mereka semua selamat. Berita lanjut lagi, http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com/.

Sekian !

Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...