Showing posts with label My Other Half. Show all posts
Showing posts with label My Other Half. Show all posts

Thursday, March 15, 2012

Bukan cinta Lisa dan Yusry




Masing-masing mula berangau..kemain lagi kau..

Jodoh itu rahsia Illahi. dan Dia mengatakan awak untuk saya, dan saya untuk awak..
~Jodoh itu milik kita. 

kita jadi layang-layang, biar angin yang membawa terbang..
kita jadi ombak, biar pantai jadi tempat bertemu..
lebih baik kita jadi kamu dan aku, biar hati yang menyatu.. ♥ 

Haihh..dah mula sedih kerr..

Ukirlah senyuman yang paling manis kerana selain memberi sedekah, 
senyuman ibarat lukisan rahsia hati..
dan senyuman itu tak menyakitkan tetapi dapat 
menjadi penawar hati yang sedih... 

Dugaan datang dalam perhubungan..Cuba nak pujuk hati letewww...

Mencintai Dan Dicintai Memberi Kebahagiaan...
Menyayangi Dan Disayangi Memberi Seribu Harapan...
Merindui Dan Dirindui Memang Menyenangkan...
Itulah Yang Sering Ada Dalam Sebuah Hubungan Percintaan...
Terlalu Manis Untuk Diungkapkan...
Amat Sukar Dinafikan...
Namun Kadangkala Ianya Tidak Seperti Yang Kita Harapkan...
Bila Duka Melanda Perhubungan...
Bila Cinta Didatangi Cabaran...
Usah Mudah Berputus Harapan...
Cabaran Akan Mematangkan Kita Dalam Kehidupan...
Dugaan Membuatkan Kita Punyai Kekuatan...
DUGAAN+CABARAN+KESEDIHAN+KEKECEWAAN+KEBAHAGIAAN =KEHIDUPAN 
-Kadang2 kita berdoa untuk KUAT, tetapi DUGAAN bertimpa2 datang menggugat... 
-Kadang2 kita meminta untuk BAHAGIA, MUSIBAH pula hadir menduga..
*semua kurniaNya Ada HIKMAH.. 
=DUGAAN menjadikan mental kita KUAT 
=MASALAH menjadikan minda kita BERFIKIR 
=MUSIBAH menjadikan HATI kita TABAH... :)

Ha sudahhh..leleh sudahh...
Airmata bukanlah senjata terampuh seorang wanita tetapi ketahuilah airmata adalah yang terakhir ada pada perempuan... 
Saat sudah tidak mampu bertahan lagi dengan apa jua situasi, 
maka mengalir lah airmata... ia juga bukan mainan atau paksaan namun hadirnya ia untuk mengumpul kembali sisa-sisa kekuatan (^_^) 

Semakin parah...

 
Sometimes, the prettiest smiles hide the deepest secrets, the prettiest eyes have cried the most tears and the kindest hearts have felt the most pain..

Last skali,

i'm nothing to you rite? so, do whatever you want and i have to act like i don't care! 

 nah amik kau!!
 

Biasa la kan adat bercinta..gini lah gamoknyer..kejap hoke kejap tak hoke..

 

broken je, pastu sambung balik..
kalo ada jodoh tu ada laa..don't worry..

♥Ketika ALLAH menginginkan dua hati bertemu, 
DIA akan menggerakkan keduanya. 
Tidak hanya salah satu, 
dan apabila dua hati MENGINGATI yang SATU, 
maka mudahlah bagi keduanya untuk 
BERSATU♥

 

JODOH ITU RAHSIA ILLAHI 
Photobucket




Thanks for your reading love! =D

Wednesday, January 11, 2012

di atas satu cinta





Assalamualaikum wbt dan salam semua.. (^_~)

Sejak kebelakangan ni macam malas pulak nak hapdet blog ni kan? kan? kan? So dikesempatan neh, aku ada satu video lagu yang boleh menyentuh perasaan bagi sasape yang tengah hot hot becinta tuh. ecececece. jiwang pulakk kannn.. btw lagu memang menyentuh perasaan. Layannnn....... 


Subahanallah...aku menyintainya..
Subhanallah...aku menyayanginya..
Dari ufuk timur hingga ke barat,
selalu di hatiku....
Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Thursday, December 1, 2011

Spontaneous Thursday #4



Be mine forever, as I am yours.
MIH

Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Monday, November 28, 2011

LELAKI | hindari 10 wanita ini..



Salam semua!! ^_^
Tetiba arini aku nak buat entri pasal rumah tangga. eceh! Tak sabar nak kawen letteww...pptuih..Yer, siapa yang tak maun kawen??? Kawen adalah sunah Nabi. Nak tak nak, Tuhan dah tentukan jodoh masing-masing. Cuma lambat atau cepat, yang belum berjumpa dengan jodoh, sabar lah menunggu. Yang dah berpunya tuh, sudahkah anda pasti itu jodoh anda??? haaaa........yang masih ragu-ragu tuh, yakinkan hati kamu bahawa insan yang telah mencuri hati kamu itu adalah jodoh kamu..InsyAllah, mudah-mudahan..bebanyakkan lah berdoa. 

Hurm, bagi kaum LELAKI terutamanya, adakah anda betul-betul mencari seseorang yang mampu menjaga kamu, mampu mendidik anak-anak kamu kelak atau dengan lebih jelas lagi adakah wanita tersebut adalah calon yang terbaik. Haaa! jom kita tengok antara sikap-sikap wanita yang patut dihindari..hihih =) *suka pulak buat entri neh*

1. Tiada sikap penyayang
Senang je nak tau sama ada wanita itu penyayang atau tak. Cuba test, macam mana wanita kamu melayan kanak-kanak, tengok reaksi muka. Kalo tengok muka tuh berkerut tiga belas lapis, paham-paham je laa...

2. Mahukan kesempurnaan.
Hurm, kebiasaannya wanita seperti ini cerewet. Semua benda nak nampak sempurna. Ingat, nobody is perfect! Kesempurnaan itu datangnya dari sebuah kebahagiaan...

3. Tidak sabar.
Jangan terlalu cepat emosi. Sifat ini patut dielakkan kerana sifat yang penyabar perlu bagi seorang wanita apabila mereka menjadi seorang ibu nanti. Yelah, kalo tak kurang sabar, anak-anak yang jadik mangsa. Bukan setakat anak-anak, dengan suami sekali kene tibai. ayoo..

4. Prihatin
Adakah wanita kamu amat prihatin bila kamu jatuh sakit atau dalam kesusahan. Atau wanita kamu hanya prihatin time senang je??? haaa, hati-hati....

5. Mementingkan penampilan.
Secara jujur, kebanyakan lelaki neh tak suka kalo tengok aweknya pakai make-up tebal-tebal. Katanya nak nampak nature beauty giteww..ceh! yang si laki neh pakai minyak rambut bau sampai empat puluh batu jalan highway karak pehal?? *ok, kalo nak lempang, lempang je* Yelah, time nak kuar dating tuh, yang perempuan, mak oiii......plastik ke hapa neh?? hahah. biasala tu kan, perempuan.....=D

Ok, tu selingan je...

Cakap pasal mementingkan penampilan neh, sesetengah wanita takut bila mendengar perkataan perut akan boroi bila melahirkan anak. Awas ye....berfikir panjang lah kamu lelaki...

6. Suka berhibur
Bila dah kawen tu, pasti syurga di bawah telapak kaki suami, ye dak? Sikap-sikap time bujang tuh lupakanlah..takkan lah dah kawen pun kuar malam-malam tanpa suami lagi kan. Clubbing pulak tuh. aisehh...tak sesuai langsung jadik bini orang!

7. Bersikap kebendaan.
Kebanyakan wanita mempunyai sikap seperti ini. Semua neh akan memeningkan kepala kamu bila dah kawen nanti...

8. Tidak mahu anak.
Ini adalah alasan yang paling jelas bahawa seorang perempuan itu tidak mahukan komitmen besar. Yang pastinya, seorang lelaki mahukan zuriat dari rahim isterinya. ye dak? 

9. Suka memberontak
Asal gaduh je, mulalah nak naik suara. Kalo time duk kapel neh pun dah pandai nak naik suara. Bila dah kawen nanti, bukan setakat ngan suara naik. Abes periuk belanga kuali sekali naik. aiyyak....keganasan rumah tangga..

10. Pentingkan diri sendiri
Sikap mementingkan diri seolah-olah semua tanggungjawab keluarga terletak di atas bahu lelaki. Masing-masing perlu tau tanggungjawab masing-masing dan saling berkongsi di kala susah atau senang. 

Ok lah. Yang pasti nya, 
"JODOH" usah mencari yang terlalu sempurna...

*terkadang aku pun terfikir, adakah aku dalam golongan tersebut? hurm.......*

credit to Mingguan Wanita ;p
Sape nak kawen tekan SINI 
Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Thursday, November 24, 2011

Spontaneous Thursday #3




You make me laugh, you make me cry (...) YOU MAKE ME LOVE YOU



Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Wednesday, November 16, 2011

Hahha. i iove the way you are..



Salam semua!!
^_^

Sasape yang sudah baca entri neh, kalo rasa nak lempang aku laju-laju tujuhpuluh kilometer atau nak muntah tujuhpuluhtujuh kali seratus sila lah berbuat demikian kerana entri neh agak melampau sedikit. hihihih.


bila kerinduan tu terlampau gini lah gamoknyer..
amacam? ada rasa nak lempang lajulaju atau nak muntah banyakbanyak?
wuwuuu..

(^_~)

Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Saturday, November 12, 2011

Cinta seteguh KLCC???



Salam semua!!

Ini adalah menara KLCC *macam lah aku je yang kenal*
Lambang kemegahan Malaysia.
Dua menara yang saling berhubung, berkongsi suka duka kesibukan kotaraya
yang sentiasa teguh terpacak.
ahh, tak pandai aku nak buat ayat-ayat puitis neh.
kelu lidah den.

Yang aku tau,
Walau seteguh mana pun KLCC neh, 
teguh lagi CINTA kami berdua yang akan kekal sampai bila-bila *tetiba pulak*
ngaaaa...
Aku bukan cinta pertamanya, tapi harapan aku adalah cinta terakhirnya.
Mudah-mudahan jodoh kami berkekalan. InsyAllah.
Apa yang diaturkan adalah yang terbaik.

Macam-macam kan kalo dah angau neh? Macam menara klcc lah, bagai bunga dengan kumbang lah, bagai pinang terbelah dua lah, bagai dunia ni dia yang punya lah, bagai bintang di tengah malam lah. Tapi walau apa pun cinta yang hakiki hanyalah cinta kepada Maha Pencipta, Allah SWT.

sekian

Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Sunday, October 30, 2011

.kelakar la pulak.....



Salam readers!

Aku neh, bukannya takde keje nak buat. Nuh! berlonggok-longgok, tapi buatbuat takde kerja. heee. Memang dah tabiat aku kalo buat kerja tuh takleh fokus sangat-sangat, cepat bosan, ada ada je benda lain aku nak buat. Asaimen 5 minit, blog 15 minit. ngaaaaaa...

Contohnya sekarang, tengah syok buat asaimen, singgah blog jap. bw la konon..tapi bw kat blog sdiri la. Kalo bw kt blog orang lain, alamak taksiap la keje aku neh. aigoo... 

Pastu tetiba rasa macam nak singgah baca entri-entri lepas pasal si jantung hati aku yang sorang neh. Alaaa.....entri jiwang-jiwang la kunun. 

Nak tergelak terguling aku baca ayat sendiri. Kemain gediknya, menyampah pun hada. wuwuuu.. Biasa la time tulis tu mana nak sedar, tulis dengan hati yang berbunga-bunga. haihh, malu bohh..rasa macam nak terjun longkang pun hada. Nak delete kang sayang, tak delete kang maluu pulak orang baca. Takpe, kita simpan la yep, buat contoh entri yang gedik. 

haaa! korang jangan nak gie baca pulakk..Ok dahhhh...mula nak mencarut dah nie. kang tak pasalpasal aku sambung buat entri jiwang pulak kang.....

k lah, bai! 
^_^

*kalo nak baca jugak pun takpe, tapi pastikan lepas baca tu, buatbuat aku tak wujud dalam dunia blog neh*
Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Thursday, October 27, 2011

Spontaneous Thursday #2







R.I.N.D.U 
adalah anugerah dari-Nya
MYSM MIH





Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Monday, October 24, 2011

Sape cakap aku tak bahagia haa??



Salam.

Ada-ada je yang cuba nak hasut aku.
Ada orang cakap laki ni bila dah couple dengan aweknya,
lama-lama dia akan bosan dan buat-buat tak tahu je dengan aweknya.
dan akan cari yang lain.

Tapi bagi aku tak semua lelaki macam tuh!
Sebab laki aku tak macam tuh pun. *haihh, sejak bila pulak aku berlaki neh. huhuk*
Relationship kami still teguh berdiri terpacak lagi,
macam menara KLCC.
Tak ada apa yang berubah, yang berubah hanya lah kasih dan sayang kami
yang semakin bertambah-tambah.
wuwuuu

apa yang diaturkan adalah yang terbaik.
(^__~)


k bai!
Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Tuesday, October 18, 2011

.kalau saya mampu.



Salam

Jiwang malam-malam buta. Sila jangan cakap apa-apa.

Pasha Unggu ft. Adelia ~ Penghujung Cintaku
(^__~)


kalau saya mampu...
saya nak petik bulan simpan di laut
sebab saya nak gantung awak di langit...
langit malam saya akan lebih indah...
dan saya dapat lihat awak setiap malam dan
awak mampu teman saya setiap malam.
(^_______^)

Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Monday, October 17, 2011

.the story of us.



*Awas! Entri neh, berunsur kejiwangan.
Sebelum baca sila sediakan baldi banyak-banyak, tempayan pun takpe, takut ada yang termuntah*

Mei 2010 
Bermulanya kisah pertemuan dua hati
kali pertama, si perempuan buat-buat tak tahu
*maluu tapi mahuuuu*
haktui, time ni jual mahal la konon.

4 bulan kemudian...

September 2010 datang.
Dah tak maluuu dahh...
Siap jumpa la pulak. Punya la neves si perempuan neh.
Tersengeh-sengeh macam kerang basi sepuloh taun.
Yang laki tu memang dah sy0k habes!

Oktober 2010 sudahhh
Semakin tak maluuu dahh.
Dah tak boleh nak buat apa dah.
Masing-masing memang dah angau gilerr.

17 Oktober 2010
Si perempuan dilamar. Apa jadi??
Dalam hati dah ada taman laa..
dihiasi sekuntum bunga dan seekor kumbang.
dan dijaga oleh tukang kebunnya.


Setahun berlalu...


17 Oktober 2011 kembali datang
Tukang kebun masih lagi setia menjaga cinta di taman hatinya.
Bunga semakin mekar dan manis madu bunga
menjadi santapan sang kumbang.


Happily ever after


(^_~)


In our first year of relationship, we've seen 
365 days of blending our lives into one
52 weeks of discovering each other's quirks 
12 months of sweet surprises - 
and every day has been a joy. ILYSM.
May our days together be filled with love everlasting.
Daisypath Anniversary tickers
Happy First Anniversary
17 October 2011

Photobucket

Thanks for your reading love! =D

Tuesday, October 11, 2011

.doodle for him.



Ha ha


hanya mencuba jeh.
kira menjadi lah jugak.

.ILY.

*psstt..jangan copy tau! dia ni dah ada
yang punya. he he he..

Thanks for your reading love! =D

Sunday, October 2, 2011

.damn!.

Salam.

2 oktober, jam 3.13 pagi entri ini ditulis.

DAMN!!
aku still takleh nak pejam mata.
tergolek situ tergolek sini
teguling-guling
dah macam tenggiling nak bertelur dah.
*soklan cepumas. tenggling beranak or bertelur?*
sape leh jawab tepuk tangan untuk diri sendiri. ngeeee

memang hati aku tak tenang malam nie
jiwa ni bergelora macam tsunami laut cina selatan
kalo boleh aku redah laut cina selatan sampai sarawak, sekarang jugak aku gie.
sebab apa, toksah tanya.
tapi
.
.
.
.
ada yang menemani aku saat jiwa aku tak tenang.
haaa....tereng teng teng!
hantu ka? toyol ka?
haip! buat meromang bulu tengkuk jep time2 neh.
T_________T

aku terima satu photo dari besties aku yang jugak tak dapat nak lelap mata
macam aku.

BFF forever.
kau hadir disaat jiwa aku bergelora.
dan jiwa aku dah tak bergelora macam tsunami lagi.
tak jadi dah nak redah laut cina selatan. nganga~
sebab hujan turun dengan lobatnya.
hua hua hua

niway, tenks fren!

*jam 3.39 pagi, entri ni siap untuk di post.
saat ni jugak hujan turun berderai seperti hatiku T__T

Thanks for your reading love! =D

Saturday, October 1, 2011

.bila aku nak gemok.

Salam.

Aku ni mata besar, hidung besar, gigi besar. tapi badan je tak besar-besar.
Dah macam macam benda aku buat nak suh berat badan naik. 
.makan vitamin.
.makan banyak banyak.
.tido banyak banyak.
tapi still kurus kering. siap boleh angkat pusing-pusing macam kipas helikopter lagik.
ouh! amat jeles dengan orang yang badan cepat naik
bila lah masa aku akan tiba haah.

tapi takpe, yang penting
badan sihat. betul tak?

ada satu lagi cara nak buat berat badan naek.
kawen!!!
ada orang cakap kalo lepas kawen kompem badan naek.

jadi

kamu encik MIH, cepat-cepat la hantar rombongan!
pak pak pung pak...
ngenge~

*bersyukur la kamu selagi dikurniakan badan yang sihat dan dilahirkan dengan sempurna*

chaow!

Thanks for your reading love! =D

.maher zain - sepanjang hidup.

Salam

Haaa. mesti dah ramai ada yang dengar lagu maher zain for the rest of my life yang meletop ni kan? itu yang versi inggeris. kali ni maher zain cuba bawak lagu ni dalam versi melayu pulak. boleh tahan laa.. j0m layan!

maher zain
*sepanjang hidup*

Aku bersyukur kau di sini, kasih
Di kalbuku, mengiringi
Dan padamu
Inginku sampaikan
Kau cahaya hati

Sepanjang hidup
Bersamamu
Kesetiaanku tulus untukmu
Hingga akhir waktu
Kaulah cintaku, cintaku

Sepanjang hidup
Seiring waktu
Aku bersyukur atas hadirmu
Kini dan selamanya
Aku milikmu

Yakini hatiku
Kau anugerah sang Maha Rahim
Semoga Allah berkahi kita
Kekasih, oenguat jiwa
Ku berdoa kau dan aku di jannah
Kutemukan kekuatanku di sisimu
Kau hadir sempurnakan seluruh hiduku
Inilah janjiku kepadamu

Yakini hatiku
Bersamamu, kusedari inilah cinta
Tiada ragu
Dengarkanlah kidung cintaku yang abadi.





*nampak kaku sikit maher zain nyanyi versi melayu. =)

when the first time i met you,
and since the very start,
this song have been in my heart.
our song 

Thanks for your reading love! =D

Wednesday, September 28, 2011

.tercipta untukmu.

Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya.
Mohd Rusdi Ramlee



Dan kamu encik MIH 



Terima kasih kerana telah mencari tulang rusukmu. 






"Agak-agak kalo aku hilang mesti dia sakit hati kan?"
ngenge~

Thanks for your reading love! =D

Thursday, September 22, 2011

.spontaneous thursday.

When I thinking of you, my heart smiles!

Thanks for your reading love! =D

Tuesday, September 20, 2011

.don't forget to smile.

Semalam my fren told me 'jangan pikir2 sangat, esok happy2 kan diri, ada apa-apa msj ok.' Thanks fren, I will. So, semoga harini lebih dari semalam, hopefully. Tak kira apa yang berlaku jangan toleh ke belakang. Jadikan kesilapan yang berlaku sebagai pengajaran untuk kemudian hari. Sekalipun apa yang berlaku amat bermakna untuk hidup kita, pasti ada lagi yang amat bermakna. Hidup ini ibarat roda, berpusing tanpa penghujung *ada la jugak tang nak berhenti tu kejap*

Kadang-kadang memang susah untuk lupakan sesuatu tapi itu semua bergantung kepada diri sendiri. Jangan fikirkan apa yang berlaku akan membuatkan kita seorang yang gagal, tapi berfikirlah dengan waras. Setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya. It's all about fate, everything happens for a reason. And when fate happens look for the good in it as it is there.

Seperti pasangan-pasangan yang sedang bercinta pasti ada pasang surutnya. *tetiba lak kuar cite neh* Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula manusia kan. Kalo ada yang terguris tu pasti ada sebabnya, salah dia atau salah kita, cuba betulkan balik. Masing-masing ada kelemahan. Baik buruk terima seadanya, asalkan ia adalah yang terbaik untuk diri sendiri dan pasangan.

Maap lah, terskema sikit pagi2 neh. Mood swing2~


All i am, all i'll be in this world is loving you..


Thanks for your reading love! =D

Saturday, September 17, 2011

.we're the perfect two.

You can be the peanut butter to my jelly
You can be the butterflies I feel in my belly
You can be the captain
And I can be your first mate
You can be the chills that I feel on our first date
You can be the hero
And I can be your sidekick
You can be the tear That I cry if we ever split
You can be the rain from the cloud when it's stormin'
Or u can be the sun when it shines in the mornin'

Don't know if I could ever be Without you
'Cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see That we're all we need
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

Cause you're the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two
You can be the prince and I can be your princess
You can be the sweet tooth I can be the dentist
You can be the shoes and I can be the laces
You can be the heart that I spill on the pages
You can be the vodka and I can be the chaser
You can be the pencil and I can be the paper
You can be as cold as the winter weather
But I don't care as long as were together

Chorus
Don't know if I could ever be
Without you 'cause boy you complete me
And in time I know that we'll both see
That we're all we need
Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry

Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for you)
You take the both of us (of us)
And we're the perfect two
We're the perfect two
We're the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two

You know that I'll never doubt ya
And you know that I think about ya
And you know I can't live without ya
I love the way that you smile
And maybe in just a while
I can see me walk down the aisle

Cause you're the apple to my pie
You're the straw to my berry
You're the smoke to my high
And you're the one I wanna marry
Cause your the one for me (for me)
And I'm the one for you (for u)
U take the both of us (of us)
And were the perfect two
Were the perfect two
Were the perfect two
Baby me and you
We're the perfect two(yeah, yeah)

Thanks for your reading love! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...