Monday, March 4, 2013

Love these so damn!



Assalamualaikum

Masa sekolah menengah dulu memang aku tak kesah langsung pasal dunia kecantikan nih. Yang aku tau hanyalah mengadap buku duapuluhempat jam. Yelah, masa tu amik SPM, memang struggle gila-gila aku. After SPM masuk matrikulasi, still aku tak kesah pasal pasal dunia kecantikan ni. Masa tu yang aku pandai dan tahu, pakai cuci muka je, tu pon yang paling-paling murah. Dress up pulak, entah pape, balik balik tudung bawal itam, jeans/t-shirt, selipar jepon *kadang2 tu rembat kakak aku punya* heee. biasala student, budget woo...

Tapi lepas je abis matrik, result pon ok dapat sambung blaja kat UPSI. Alaa IPTA untuk jadi cikgu-cikgu tuw.. Hari makin hari, macam macam gaya aku jumpa orang, tetiba hati terdetik, bila agaknya aku nak ubah penampilan aku yang agaks selekeh nih. Yelah, tengok para senior masa tu, pehh! kemain lagi ko jah. High heel, tudung bawal kalau boleh nk belit pusing satu kepala..

Lama kelamaan, aku cuba amik tahu serba sedikit pasal dunia fesyen nih. Masa tu 2009/2010 kalau tak silap aku, shawl tengah hot. Haaa...aku pon apa lagi, nak gedik try jugak. heee. Time tu la aku mula start nak up2date penampilan aku. Aku mula suka usha-usha retis-retis nih. Dorang ni kan biasanya up2date pasal benda2 nih.

Dan sekarang aku rasa aku ni dah obses pasal benda nih *maybe disorder. hahah*. Aku mula menjaga penampilan dari atas sampai bawah. Tapi takde la sampai terover sangat, simple je..Yang paling aku jaga adalah tang muka. Muka aku ni memang kebal sikit, pakai apa pun memang tak jadi. Dulu aku just pakai cuci muka je. Makeup takde, yang aku tau pakai, bedak, lip balm dan celak. Tu pun aku beli yang biasa-biasa je. Tapi sekarang maybe aku pun dah abis belajar dan tak lama lagi masuk alam pekerjaan pulak terasa nak la jugak pakai yang ada brand kan..

Antara produk yang aku guna sekarang dan okey la bagi aku sebab harganya memang affordable dengan kualitinya

FARMASI COLOR COSMETIC + NOUR AIN BEAUTY CARE

NOUR AIN BEAUTY CARE ni produk skincare, local brand. Aku dah ada mention di entri sebelum ni. Produk ni memang best! Kalau ada yang berminat boleh lah singgah sini yer Nofaz DressUp.. :)

FARMASI COLOR COSMETIC. yang ni produk kosmetik, international brand kot, from Turki tapi confirm HALAL ok. dah lebih setahun aku guna produk ni. Tu pon ada orang sponsor. heee.. Memang best pakai dia punya compact powder+foundation. Bila pakai tu memang tak rasa pakai apa, very light, takde rasa melekit-lekit, and yes boleh tahan sepanjang hari. :) Blogger Fatin Liyana yang femes tu pon pakai product ni. Haa, kalau berminat nak mencuba boleh LIKE page kakak aku ni. FCC KB untuk belian secara online atau yang duk area KB tu boleh lah singgah ke kedai nya yer, kt Bazar Tok Guru. Ni ha kedainya

kecik jo, tapi macam macam hado..

haa...pilih pilih..

*mesti kakak aku kembang kempis tengok aku upload gambar kedainya. heee*

Oraitt..jumpa lagi next time.. k bai! :)
Photobucket

Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...