Wednesday, April 20, 2011

1st day exam di hari rabu memang nasib malang berkali2 ganda. dem!

Hey peeps!

Sebelum penceritaan bermula, aku nak ucap selamat maju jaya kepada semua candidates yg akan menduduki final exam bagi semester ini. yang dah abes tu, tahniah! moge dapat result yang gempak2. yang belum habes tu, all de best ok!

Today my first paper. accounting information system (AIS). pagi2 bute lagi dah bangun bersiap kut. exam stat kul9, kul7 lagi dah bersiap ok. 

tapii.............................hampa. aku rase macam nak gumpal2 je kertas soalan tu pastu guling2 depan pengawas exam tuh. siut. sangat2 susah. memang aku xleh jawab. hanya 2 soalan terakhir dr 4 soalan je aku confident leh jawab. tu pung xtau lah betul tak. bukan aku je, kengkawan aku pun cakap soalan memang bapak susah. entah hape aku tulis kat skrip jawapan. mintak2 pasni aku xjumpe lagi ngan lecturer yg ngajar aku tu. bukan ape, malu weh. kompem lecturer tu akan gelak guling2 bersama2 skrip jawapan aku tuh. entah pape. sory en sharul. saya xdapat jawab ngan baik paper en. angau saya xabes2 sampai masuk exam. aku dapat title ANGAU dalam kelas dr lecturer aku tuh. btw ni lah satu-satunya lecturer yang paling sporting ngan kitorang sume. huhuhu...

Maka pulang lah aku dengan perasaan yang hampa kecewa lagi sadis. huhuk. sia2 aku tertonggeng-tonggeng bertungkus lumus mengigihkan diri study sampai tengah2 malam selama dua hari neh. sampai semalam pun tido ngan buku ok. memang aku sayang ketat2 ngan subjek neh. last2, ape yang aku dapat. kecewa. huh. tapi xpela, aku REDHA dan tawakal je. bukannye aku tak berusaha selama ni kan. kalo itu je kemampuan aku. aku terima, asalkan semua ilmu yang aku pelajari dapat KEBERKATAN dariNya. ameen..eceh. tetibe jadik baek sangat ni nape.. 

Cup! cerita aku belum habes lagi. hari rabu aku belum berakhir lagi. pas abes exam tu ingat nak gie terus makan bersama my besties, mekna merangkap osmate aku yang cun. heheh. mule tu kitorang ingat nak makan depan kampus tu je. gie pun dekat ngan umah kitorang. elok2 nek bas nak gie kampus, alih2 nak tukar plan, macam nak gie makan sekali ngan dak2 kelas aku yang lain kat kolej lah. almaklumlah aku ngan mekna je yang tersesat duk luar, member2 len sume duk kolej. so, aku ngan mekna tukar lah nek bas bersama2 budak2 kolej tu. dengan perasaan yang yakinnya. j0m weh! kite gie makan sekali semua. tup2 semua xnak, masing2 dah masak sdiri kat umah dorang. hampa lagi. jawabnye kite makan berdua je lah mekna ye. bukan men gembira ag kitorang nak makan sekali ngan dorang. alih2 xjadi. xpe. huhuh. sedih kang? 

erk! alhamdulillah. kenyang sudah..alamak! rase ade bende nak terkuar lah. tetibe perut aku sakit. jom cepat balik. mase duk tunggu bas nak balik kampus kat bus stop tu tetibe ade sorang laki yang xberbaju datang ke arah kitorang. makkk! orang gile. macam mane ni weh. xpe, cool beb. katanya kawan aku tu, buat2 dek je. so, senyap lah kitorang. xkan lah aku nak wat muke cun depan orang gile tu kut. yang buat aku makin cuak, bole laks orang gile tuh datang duk sengeh2 depan kitorang. xdela depan sangat. kire sebelah tepi sikit. siyes, memang aku xpandang lasum muke orang gile tuh. ya Allah. dalam hati aku cepat lah bas datang. dah la perut sakit nie. kang tetibe ade yang terberak lam suar. heheh. last2 kitorang buat keputusan nak gie tunggu bas kat tempat lain. fuh. bole gak jauhkan diri dari orang gile tuh. 

mase tengah jalan nak gie kt bus stop tu. kawan aku tanya. weh, ade nampak sesuatu tak kt orang gile tu? aku ckp x, memang muke orang gile tu pun aku xpandang. pastu kawan aku cakap. tau tak orang gile tu xzip suar. hah! naseb aku tak tengok. dah la orang gile tu dk depan aku. silap2 ade je yang betul2 jadi gile kat bus stop tuh. join skali jadi gile depan kau. hahah. nak tergelak pun ade. sabor je la~

then cepat2 la kitorang nek bas nak balik kampus. ne tau kang tetibe orang gile tu ikot kitorag. takott. penah la sekali terjadi aku kene ikot oleh orang gile. tuh cite len. lenkali aku cite yang tuh. sampai simpang nak masuk kampus tu. tetibe aku jadi pelik. nape bas ni tak pusing kiri eh?  terus je jalan. waaaa!! kite tersalah bas la weh. dush! rase nak terjun je dari bas tu. macam mane leh tersalah bas. tetibe kami diam terpaku tanpa berkata-kata. nak cakap kat pakcik driver bas suh benti pun dah jauh dah. xgune. mane ade teksi lalu lalang. nak tunggu bas pun xgune, kene tunggu bas dari PC tu jugak. terpaksa lah kitorang patah balik gie ke tempat kitorang exam tadi, kat PC, kire2 15 minit gak la dari kampus tu. so sabor je la~ memang naseb malang kitorang. aku yang nak terberak tadi pung dah xjadi dah. masuk balik kut. huhuh. memang xleh nak terbayang cane prasaan kitorang mase tuh. rase nak nangis pun ade, nak tergelak pun ade..

betul lah cakap orang tua. kalo ari rabu jangan kuar gie mane2, nt ade yang naseb malang. prove! tapi tu cakap orang tua je..pastu jangan berpatah balik kalo dah buat sesuatu. macam kitorang. kalo kitorang xgatal nak patah balik naik bas lain. orang gile, salah nek bas. semua ni xkan jadi. tapi semuanya dah terjadi. hurm.

gitu lah citenye. fuh. panjang kut. penat eden tulis. korang pun dah xlarat nak bace kann? aku pun dah xlarat. tuh, bantal dah memanggil manggil. so, aku nak tido dulu selepas setengah hari bermalang nasib. nak tido dulu sebelum meneruskan perjuangan aku. fresh kan otak sebelum yang lain masuk. esok ade lagi satu paper. management accounting. wish me luck k!


example of information overload.
----> FINAL EXAM!

BYE!

Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...