Friday, March 25, 2011

Bajet bagus k0t !

Andaaaaaaaa..!!

Macam mana ngan kehidupan anda semua? Ok? ade masalah? kalo ade tu share share la sikit. mane tau bole ringankan sikit bahu memikul. ade blog boleh luahkan. bole kongsi kongsi masalah yang membelengu fikiran kamu. ceh! macam lah aku sdiri xde masalah kan kan? tipu lah kalo sape sape cakap dalam hidup die xde masalah. seratusperatus aku xcaye. hidup tak slalu indah ye nakk. pasti ade naikturunjatuhbangunsdiri. yang penting macam mana kite nak hadapi semua tu. 

Tuhan dah bagi anugerah untuk berfikir. so gunekanlah dengan sebaik-baiknya. kalo rase diri sdiri dah xtau,xreti nak fikir cane, dah xtau nak nak gune akal tu, mintak nasehat ngan sape sape yang boleh dipercayai. luahkan ape yang tercorot ketat ketat dalam hati. kalo nak cite cite kat aku pun bole. ahaks! bajet bagus k0t. xdela, nak bagi nasehat sikit sikit tu boleh. setakat nak bagi pendapat tu boleh la. ahaks! aku bukan nak tunjuk aku ni bagus ok. yela, kite same same share la kan. ape orang cakap sharing is caring, caring is loving. betul tak?

ade cite nak konsi neh.

macam kes terbaru semalam. cite neh ngah hot hot spicy lagi. pasal sorang budak pompuan cube nak bunuh diri dari tingkat tiga bangunan kb mall kelantan. sebab? xpasti lagi. biasela kan mulut orang neh macam macam bole cakap. ade cakap sal frust bercinta, ade yg gie tau sal fail SPM. aku cakap dua dua kut. heheh. kut ye pun, jangan lah sampai nak bunuh diri. dose besar ye nakk oii. dose yang dah timbun timbun xlarat nak angkut, gie tambah lagi satu dose. ish2. pikir pikir la dik. *cop! aku bukan nak cakap dose die ok. nie aku cakap secara umum*. kite ade agama. maap, aku ni bukan nak gie tau yg aku ni bagus. aku xlayak lagi nak berceramah agama. cume sikit sikit bole la. tau la jugak mane halal haram. tapi setakat yang mampu buat, kite buat. sebesar mane pun dugaan cabaran godaan halangan yang ade cube hadapi dengan baik. penting muhasabah diri. tapi, tak semua orang bole pikir ngan waras kan? ye ye, aku tau kadang kadang manusia xlepas dari buat silap dan kadang kadang ade yang jenis xdapat nak kawal emosi. lagi lagi pompuan. kan? kan? dalam hal ni, kalo rase xsayang diri tu bole la diterima walaupun bende ni memang xpatut, tapi pikir la sape yang melahirkan kite. mak kan? xsayang dorang ke?? story selanjutnye, hentam sini..

'tuh anak sape?'

'alaaa, tu anak kak limah bini si husin la, xkenal ke? ala, umahnye kat hujung kampung tu'..

'ow...yeke? ish2..tak sangke ye..'

*nie aku bagi contoh la, xde kaitan pun ngan sape sape pun.*

see?? sape yang dapat malu? mak bapak jugak..kite berdoa je la semoga pasni budak tu xde pape. semoga die menyesal ngan ape yang dah die buat. tapi nasi dah jadi bubur. sesal dulu pendapatan sesal kemudian tidak berguna. dan walaupun pasni apa orang nak cakap, cakap lah. yang penting macam mana die nak control hidup die pasni dan terima dengan baik. bole ke dik?? semoga apa yang berlaku dijadikan pengajaran dan kehidupan budak tu akan lebih baik pasni. insyALLAH..

Macam aku sdiri. sejak dua menjak tiga menjak menjak ni, aku ade la sikit masalah ngan bf aku. masalah ape? xyah la gie tau. ini halrumahtangga kami. xnak heboh heboh..ops! bende kecik je, aku je yang cube nak besar besarkan. bukan gadoh ok! sejak kami kapel, alhamdulillah la, xpenah lagi ade selipa jepun hinggap kat kepala sape2. huih! mintak jauh la bang. kalo ade pape, kami cube slesai same2, bincang same2. cume aku la ni susah sikit. nak kene tanya baru nak cakap. dah memang sifat aku suke pendam. sakit oo pendam lame2. tapi pagi neh, semua yang terbuku dalam hati, aku muntahkan semua. fuh! memang lega. aku paham, die pun paham. die cakap, die nak ngan aku bukan untuk sehari due, bukan sebulan due..tapi untuk selama-selamanya. insyAllah..so, kalo bole xnak la kami ade masalah ape2. memang aku mintak semua tu. tapi hal jodoh modoh bukan kami yang tentukan. ini semua kerja Tuhan. ape yang kami harapkan, usaha kami dan doa kami. tu jer. pewwiittt !!! terharu dak?? hahaha...sila sila lah terharu yek. rase nak muntah pun boleh. wekk!!


Okeh. panjang dowh. korang pun malas dah nak bace panjang2 kan? ok, kite stop..



Assalamualaikum..



Thanks for your reading love! =D

2 00 orang duk bersembang:

So Shy Lady (SSL) said...

insiden blaku kt kb mall ye?

bila iman di dada tlalu tipis mcm ni lah jadinya....


;)

fyy mokhtar said...

nape ney?? saba tao :) btw, shoutbox rosak kea??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...