Thursday, February 17, 2011

Tentang Perasaan

Assalamualaikum!

Ehem. bagaimana dengan hari anda  hari ini? okay??
harap ok2 la blake2 ye.
kalau xok tu, biasa la kan. hidup xslalu indah. 
pasti ada pahit manis masam masin turun naik jatuh bangun sdiri.
kan? kan? kan?
semua orang ada masalah. dugaan,cabaran slalu datang.
itu semua adalah lumrah kehidupan. yang penting bagaimana kita nak hadapi semua tuh.
ada orang sifatnya, sukar nak terima kenyataan. ada orang boleh terima sesuatu tu dengan baik.
ada orang kadang2 bole terima, kadang2 tak.
bagaimana dengan andaa??
sila lah tepuk dada tanya iman.
heheh. 
*mood tengah stabil neh, positif2. heh ;p*

Erm, apa mood anda sekarang neh?

marah, geram, bengang, xpuas hati kat seseorang?
ok. itu biasa la kan. aku sdiri pun penah ade pasaan cegitu.
for me. kalau aku ada pasaan cegitu kat sesape, fes skali aku akan diam.
pastu kalau dah xtahan maybe aku akan protes. tengok keadaan la, 
kadang2 tu kalau aku rasa nak cakap kat orang aku cakap je la. 
kadang2 kalau aku rase bende tu xperlu g tau kat orang 
aku simpan je dalam peti ais! biar beku. hah! *ok, aku mengarut*
xdela aku simpan dalam hati la.
sebab aku takut maybe apa yang bakal aku luahkan akan mengaibkan seseorang.
heh..baik tak aku neh??
em,kadang2 tu ada la gak aku maki hamun orang.
tapi xdela depan2 ngan orang tu.
*siyes, aku sorang yang penakut*
yang penting bagaimana kita nak kawal prasaan tu.
jangan sesuka hati ambil tindakan 
yang mungkin akan merugikan diri sdiri atau mungkin akan menjejaskan orang lain.
maksud aku kat sini, mengganggu ketenteraman orang lain.
n aku sangat pantang orang macam ni.
ingat. kawal prasaan tu sikit!
aku tau, mesti ada orang akan cakap. "hah, ade aku kesah???"
memang die tak kesah. tapi orang lain??
cube2 la paham sikit, orang lain pun ada prasaan gak.
jangan pentingkan diri sdiri.ok!

ok. cite pasal PENTING DIRI SDIRI laks.
aku memang pantang orang macam neh.
kadang2 aku pun penah rasa macam penting diri sdiri gaks.
tu la kan. kadang2 kite tak sedar kite ade buat silap.
itulah namanya manusia, xlepas dari buat KESILAPAN.

hurm, KESILAPAN. satu perkataan yang biase2 kite dengar dan slalu buat.
n dari kesilapan tuh la kita belajar.
haaa....ini satu hal lagi. jangan cepat menyalahkan orang lain.
memang orang tu buat silap. tapi jangan la nak tengking2. tegur leklok. slow talk.
ingat, anda diri sdiri pun penah buat silap.
jangan ingat semua benda yang korang buat
tu BETUL blake!
wah2, mentang2 la semua bende die tau, nak BELAGAK pulak.
siyes, aku xsuka orang macam neh. harap maklum.
sabar sabar =_=.

BELAGAK. hah! xsuke xsuke xsuke.
kenapa perlu belagak?? 
memang lah cantek, pandai, kaya, ada tu ada ni.
tapi cube pikir, macam kalau ada orang datang berlagak-lagak depan kite?
pasti terasa manyampah giles kan?
haa! macam tu la jugak prasaan orang lain.
THINK!
TEPUK DADA TANYA LAH IMAN

TAK BERGUNALAH KAMU KALAU...
kamu dihormati
tapi kamu xpandai nak hormati orang lain..
kamu menasihati
tapi kamu yang perlu dinasihati..
kamu menyayangi seseorang
tapi kamu tidak menyayangi apa yang patut kamu sayangi..
kamu berjimat
tapi kamu berjimat dengan kepentingan yang membazir..
kamu selalu ingat sesuatu bende yg penting
tapi kamu lupa apa yang WAJIB..

peace no war. heee ;p



Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...