Saturday, March 2, 2013

Jom berFACIAL di rumah!



Salam beautiful ladies! :')

Ha! Harini cuti, ada buat apa2 tak? Okeh, kalau tak ada apa2 aktiviti yang nak buat, meh kita berFACIAL di rumah bersama produk Nour Ain. Best tau! Bahan yang diperlukan simple je, tak perlukan tukang urut muka berbagai bagai macam kt spa tuh. Sendiri pun boleh buat. hui3.. Bahan2 nya ialah: 

Air panas *jangan terlalu yg bru lps mendidih tuh, nanti muka korang yang mendidih*
Besen kecil *yang ngam2 muat muka, xperlu yang besar2, bukan nak suh korang mandi*
Air sejuk *air paip pun boleh atau nak amik sejuk kat dalam peti ais pun boleh, hee*
Nour Ain: Beauty Soap, Freshener Toner dan Serum Vita-C

1. Mula mula basuh dulu muka dengan air bersih, cuci muka menggunakan beauty soap. Urut muka dengan perlahan-lahan secara membulat. Aim kt kawasan muka yang paling sensitif, contoh kawasan hidung/T. Biasanya kawasan ni banyak jeragat/bintik hitam yang tumbuh. Then basuh muka dengan air suam.

2. Isikan air panas ke dalam besen tadi dan tekapkan muka korang selama beberapa minit. *jangan p selam muka lak*. Tujuannya adalah untuk membuka segala tuk nenek pori yang tersumbat. Bersedialah wahai jeragat magat/jerawat/bintik hitam yang ada untuk ko nyah dari muka. Sambil-sambil tu picit kawasan muka yang bermasalah. Bagi yang tak biasa memang akan terasa sedikit pedih.

3. Okeh, selepas sesi picit memicit tadi, cuci muka sekali lagi dengan Beauty Soap dan basuh dengan menggunakan air sejuk dan lap menggunakan tuala yang bersih. Tujuannya adalah untuk menutup kembali pori yang terbuka tadi. Pernah belajar Sains?? kalau panas ia akan mengembang, kalau sejuk ia akan mengecut. *boleh pulak giteww* heee. Jangan risau penggunaan beauty soap ini tak akan menipiskan kulit yep.

4. Selepas itu, semburkan toner pada muka, biarkan beberapa saat, lebih kurang 5-10 saat dan ratakan dengan kapas lembut, biarkan ia meresap dan kering.

5. Titiskan 5-6 titik serum Vita-C ke tapak tangan dan sapukan ke seluruh wajah. Urut-urut la muka tu sikit yerr. dari atas ke bawah.

Okeyy..dah siap..bendasing yang kt muka tu dah hilang, muka pun dah tak merah2 dah. First time aku buat facial nih, berdozen dozen keluar bendasing nih. Memang meriah dorang bertempek kt muka nih. Dah bertahun tahun kot aku simpan. Dalam masa setengahjam siap. JIMAT MASA, WANG DAN TENAGA!

Jangan tak try ye..maap la yer kalau tak paham ayat keling aku nih. nak copat2. Ada date kat luar. heee

Daaa!
Photobucket

Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...