Sunday, March 18, 2012

Jika Allah tidak redha....



Assalamualaikum wbt..

JIKA ALLAH TIDAK REDHA

“Bila diri cantik dan indah..rambut selembut sutera.. kulit sewangi mawar.. Tapi tidak berhijab..malah dipamerkan.. berlumba-lumba dengan yang lain menampakkan cantik tubuhnya.. Jika Allah tidak redha...Apa gunanya..? Hanya menambah dosa..” 

“Bila hidup bercukupan.. tanpa kekurangan.. Tapi jika didapatkan dari korupsi.. memfitnah.. menjilat.. Haram asalnya. Atau dari asal yang halal tetapi tidak pernah pula dibersihkan.. Jika Allah tidak redha untuk apa..? Hanya sia-sia saja..”

“Bila badan ini kuat dan sehat.. Tapi tak dimanfaatkan untuk bekal di akhirat.. Sibuk dengan kegiatan yang tak bermanfaat..sejadah pun tak pernah dibuka dari lipatannya.. Jika Allah tidak redha..untuk apa juga..?
Hanya kenikmatan dunia saja..”

“Bila diri ini tampan..seakan menjadi Yusuf abad global.. Menjadi idola kaum hawa..Teman di segenap dunia Tapi ketampanan hanya digunakan untuk merayu wanita yang bukan isterinya.. Jika Allah tidak redha..untuk apa..? Tak lain selain berzina..”

“Bila dunia terasa seperti syurga.. semua ada dan serba mewah.. Tapi jika tidak solat..sehari malah kurang dari 17 rakaat..(Kecuali ikhwan pada hari jumat..akhwat saat tamu datang) Jika Allah tidak redha..untuk apa..? Hanya mengiring ke lidah neraka..”

“Bila pintar sejenius ilmuan..semua nilai tak ada lain selain A.. Terkenal kerana kejeniusannya... Tapi Al-quran berdebu dan usang di atas meja.. Jika Allah tidak redha untuk apa..? Kecerdasan yang buta..” ..

“Bila benar kita bahagia..senang dengan kenikmatan dunia.. Bahagia dengan cinta orang sekitar kita..Tapi jika cinta Allah tak sedikit pun kita kejar.. Untuk apa..?”

Kita hidup untuk meraih redha Allah.. cinta-Nya yang lebih besar dari cinta terbaik di dunia ini..

Bila hidup begitu akan terasa sangat indah..sesusah apa pun..sesulit apa pun..
Allah takkan meninggalkan kita.. Tak ada yang lebih indah dari Sang Maha Cinta..


Tapi kalo hanya dibaca tapi tidak diamalkan, apa gunanya jugak kan copy panjang-panjang.. Semoga Allah memberi aku petunjuk dan hidayat dalam mencari cintaMu.. Ameen...

Sekadar pendoman untuk diri sendiri dan sekiranya ada yang ingin berkongsi, InsyAllah semoga kita sama-sama menuju cinta Illahi.. =)

Sumber: Status Dirtha Yhm

Photobucket

Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...