Wednesday, April 13, 2011

Tutorial: Layout untuk fesbuk anda..

Assalamualaikum...dan salam bersejahtera semua..

dah canggih u facebook sekarang
siap leh letak layout gitu
macam blog, frenster, twiter, myspace and so on.

Aku xtau la bende nie wujud bile ag.
aku pun br tau semalam dari rumate aku.
dengan gigih dan bersungguh2 aku install bende nie.

Okeh jom. meh aku tunjuk cane nak wat bende alah neh.

klik link neh www.hotlayouts2u.com

dah klik. keluar lah site die kan?
camneh

then korang pilih la layout mane pilihan korang di sebelah kiri site tuh
(selain tu, ade gaks layout utk blog, myspace dll)

select layout

sebelum layout kuar tu install dulu plugin
*plugin ni sekali je anda perlu install*

dah abis install n run tu, memang xkan kuar pape.
korang terus je pilih layout mane2.
maka akan keluarlah layout di fesbuk anda.
maybe akan ambil mase beberapa saat la sebelum layout tu kuar.
kalo tenet lembap maka lambat lah bende tu loading.
so, sila bersabar ok.

senang kan?

contoh aku punye. k0t2 la korang xcaye aku cakap...

kalo korang rase xbest la pulak ade layout neh,
boleh je kalo nak buang.

sebelah kanan wall yg aku bulatkan merah tuh ade FB extra
klik setting
disable ape yg korang xnak
fesbuk akan jadi normal seperti biase..

ape yang best??
boleh turunkan salji
kalo yg kejiwangan tuh ade falling heart.
dan yg zoom tu boleh jadi camneh.

bile alihkan mouse kt mn2 gambar, secara otomatiknya ia akan jadi besar.

psstt....layout ni hanya bole dilihat bagi sape2 yg install plugin tu je. 
kalo xinstall memang xnampak la layout korang tu.


Okee...selamat mencube..
tata...



Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...