Friday, April 8, 2011

Buat keje dengan hati iklas dan jujur bukan semata-mata untuk mendapat pujian

Vah !!

Panjang nyer tajuk entri aku. siap boleh terus jadi entri.  xyah aku tulis entri. bace tajuk je cukup lah eh. hik. tengok. macam xiklas je nak tulis entri neh kang? heheh. gurau gurau bersende di pagi jumaat yang hening lagi terbening neh. ek? maap, broken bm. a samad said sila jangan marah aku. pehh!!! a samad said bace entri aku gua cakap lu.. kah kah kah. *sila jangan percaya seratusperatus*

Okeh. korang suke tak tengok orang buat keje tapi xiklas?? dah tentu tak kang? aku pun xsuke. yela kite mintak tolong, tapi macam nak xnak je... kalo xnak cakap la nak kang. ni dak, tolong tapi dengan hati yang xiklas. yang xiklas tu satu hal. ni hal lain laks. buat keje semata-mata nak dapat pujian dari orang lain. ni pun namenya XIKLAS. ingat disebalik pujian tu ade satu kejian. 

herm, aku cakap macam lah aku slalu wt keje dengan hati yang iklas kang? iye...aku pun ngaku aku penah la wt keje ngan hati xiklas. heeeeee...aku xiklas bersebab lah. sebab aku malas. hik. yela, kadang2 tu geram gaks. kite xnak cube b'usaha sdiri dah nak mintak nk tolong orang. prinsip hidup aku. kalo nak wt keje tu, cube b'usaha dulu, baru mintak tolong orang. jangan terlalu bergantung ngan orang. penting BERDIKARI...

Tapi semalam aku terasa bersalah laks. ade la wak ni, mintak aku tolong die. so, aku cakap aku akan tolong die. tup tup time dk sms ngan wak tu tetibe aku terkrohhhh..phew~ rase bersalah kang? yela, malam semakin melabuhkan tirainya. dan aku pun semakin melabuhkan selimut aku. erm, mesti die ingat aku xiklas nak tolong die kan? tetibe senyap. siyes semalam memang aku ngantuk gile time dk sms tu. bangun pagi ni, aku sms sory sebab semalam terkrohhhh. pastu die bls, xpe....dah nak siap pun keje tu, sikit je lagi nie..dush! *haaa!! macam nie lah kesayangan saye. rajin berusaha* opss!! hehehehehe

moral of the story:

buat keje dengan hati yang iklas. 

kalo kite tolong orang, nanti orang tolong kite balik. 
but pliz set ur mind, jangan mengharapkan balasan orang lain.

jangan terlalu bergantung dengan orang lain.
belajar berdikari.
insyAllah..kite akan lebih puas hati bile
sesuatu perkara tu kite buat dengan usaha kite sdiri.





Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...