Friday, April 22, 2011

Apa erti kegagalan??

Assalamualaikum!
dan selamat berhari jumaat dan bermalam sabtu. hihi


Penah gagal dalam becinta? gagal dalam exam? gagal bayar hutang? hehek. kalo ade hutang ngan sape2 tu copet2 la bayar yo. hehehehehehe...

Allah jadikan sesuatu perkara tu pasti ade hikmahnye. sepanjang aku hidup di muka bumi Allah ni, banyakkk kali sangat aku gagal. time gagal tu memang rase nak down je. rase je, xdown ag ok. hee. tapi dengan kegagalan tu lah banyak mengajar aku erti kehidupan. hidup ni banyakk simpangannye dan di sebalik persimpangan hidup tu kite xtau ape hal disebaliknya..mungkin kite dah tau apa yang ade, tapi kite xtau apa yang akan berlaku..ape pun hadapi dengan baek..hee


Bagi aku, kegagalan bukan beerti selama lamanye aku akan gagal, tapi dari kegagalan tu lah aku mempelajari sesuatu. penah jugak la, aku gagal pastu gagal lagi den gagal lagi. memang perit. memang rase xleh nak terima, tapi aku cepat memotivasikan diri, muhasabah diri. tu je yang boleh kuatkan diri aku untuk xdown or mudah give up. bukan xpenah give up. penah, tapi tengok keadaan la. kalo tu je kemampuan aku. setakat tu je lah. bukan xnak berusaha, tapi aku sedar kemampuan aku. bukan semua benda kite leh buat kan. betul tak?


Em, gagal becinta. penah k0t. suku jalan, separuh pun xsampai. belum pape dah tersandung tersepak tunggul besi. besi ok, bukan kayu. tu lah, jalan malam2 buta xpakai lampu suluh. gelojoh, mai redah je. xtengok kiri kanan atas bawah. heheh. panjang pulak cite kat situ. frust tu memang la frust kan. tapi xdela sampai tertonggeng. aku buat2 xtau je lah. dalam hati. masyAllah....Tuhan je tau. Tuhan jadikan semua tu mungkin nak aku jumpa ngan orang yang lebih iklas n jujur ngan aku. dan sekarang aku dah jumpe. syukur sangat2. walau sebelum ni ade hal yang menghalang, tapi aku yakin dan berdoa banyak2 tentang kami. dah la, bab ni xleh nak cite lebih2. malu ai~ eeew ade sifat kegedixan di situ ok. rase macam nak angkat baldi letak sebelah pastu muntah banyak2..nak join? heee

Haaa! arini pun aku gagal. aku gagal mengemas semua barang2 aku. masih ade saki baki. yeay! xsabor nak balik kampung. setelah  keempatan bulan aku d0k sini xbalik2 umah, dah sampai masenye aku kembali ke ketiak mak aku. wee. tapi sadis, orang lain semua leh bersonang lonang kat umah sampai 4 bulan. tapi aku?? aku tak. huk. kecutian 4 bulan aku adalah berpraktikal. aku kene meneruskan tanggungjawab aku sebagai bakal pendidik kepada anak2 kelantan. anak2 kelantan tunggu cikgu yo. rase masih belum bersedia nak ngajar anak orang neh. budak sekolah menengah lak tu. bakal2 student aku sila jangan nakal2 ok. nanti cikgu gigit. hah! xpasai2 masuk paper cikgu gigit pelajar nakal. tak ke pelik. tapi xdela sampai nak gigit kang. jadi lah cikgu yang baek. harap2 aku xgagal dalam melaksanakan tanggungjawab aku sebagai pelajar dan pendidik dan semoga semua urusan berjalan dengan baik lah ye. baek!!!!!



hidup berani untuk gagal. kalo jatuh bangun sdiri.


selamat menunggu hari sabtu..
bai..;p


Thanks for your reading love! =D

7 00 orang duk bersembang:

HAJAR hasan said...

it's normal bila kita gagal dalam hidup. but, it's not the end of the world. yg penting. kita bangun balik untuk berusaha mencapai kejayaan. ;)

fuuyooh said...

mana ada manusia yang tak pernah gagal.. mesti ade.. walaupun sekali..
Gula-gula benci dengan aku

Afaf CyNofa said...

memang setiap org penah gagal tapi bukan semua orang yg blh terima kegagalan..hee..btw tenks komen..;p

nelly said...

gagal sekali tak bermaksud gagal selamanya ^^

Afaf CyNofa said...

yup, betul tu..

FARISZ@AZ.Com said...

Insan yang berjaya masa kini bukanlah insan yang tidak pernah gagal masa lalu, tetapi kegagalan dijadikan iktibar dan pemangkit semangat.

Ain Zulaikha said...

kadang kala, kegagalan itu adalah satu kejayaan bagi kite.. sebab kalau nak di ikutkan, kelemahan tu adalah satu kekuatan ;")

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...