Wednesday, January 19, 2011

Nangis :(


Korang penah nangis x??
.
.
.
.
.
.
xpela,xyah g tau
nt korang nangis lak..
heheh.
.
.
.
.
.
kenapa entry aku sedih nie??
huhu
.
.
.
ok lah,xde pape sebenarnya
 just nak share pasal nangis2 nie.

erm,sape xpenah nangis??

jangan nak tipu tak penah nangis.
kecik2 dlu nangis nak susu.kan?kan?
hehehe..

k lah,straight de point.

kalau cakap pasal nangis2 nie,orang pmpuan no1. memang kaum hawa ni expert pasal tangkap leleh ni, walau sekeras mana pun hati seorang perempuan tu,pasti penah sekali ternangis,xkesah sebab apa.tapi kebanyakan yang aku perhatikan antara sebab utama perempuan nangis sebab lelaki. betul x?? tapi xsemua.ye itu saya tau. kalau bukan sebab pasal laki sebab tengok cite sedih. aku pun mamcm tu gak.aik,macam yang mana satu tu?psl laki ke tgk cite sdh?tih tih tih(gelak baru). dulu aku xpaham pasal satu benda ni n selalu cakap.

"eleh,wat pe nak nangis pasal laki ni?xde pekdah langsung! "
 n now,aku sedar kenapa benda ni boleh berlaku.


sebabnya
kite kaum hawa.kite lemah.
betul x??
tapi selemah-lemah kite,jangan tunjuk kite ni lemah
cube hadapi sesuatu perkara dengan berfikir secara RASIONAL bukan secara EMOTIONAL


alah,laki pun bukannya xde yang penah nangis.ada.tapi dorang xtunjuk sebab ego dorang tinggi. nak tunjuk gentle la kot. n dorang banyak nangis pun sebab perempuan.betul tak orang laki?? eh?xbetul eah? tapi aku memang terharu lah kalau laki ni nangis sebab perempuan. tapi kalau selalu duk nangis kalahkan orang perempuan,wat malu je wei.

ok.sebenarnya nangis ni ada banyak sebab

antaranya
menangis kerana

.terlalu sedih.
 .terasa hina dan lemah.
.untuk mendapat belas kasihan orang.
.ikut orang menangis.
.pura-pura menangis.
(menangis org munafik)
.kasih sayang & kelembutan hati.
.rasa takut.
.cinta.
.gembira.
.menghadapi penderitaan.

“..Dan bahawasanya DIAlah yang menjadikan orang tertawa dan menangis.” (AnNajm : 43)
Jadi, Allah s.w.t. yang menciptakan ketawa dan tangisan, serta menciptakan sebab tercetusnya. Banyak air mata telah mengalir di dunia ini. Sumbernya dari mata mengalir ke pipi terus jatuh ke bumi. Mata itu kecil, namun ia tidak pernah kering, ia berlaku setiap hari tanpa putus-putus. Sepertilah sungai yang mengalir ke laut tidak pernah berhenti? Jika air mata itu ditampung banjirlah dunia ini.

ok dah ! jangan nangis2 lagi.
heheh.

kadang-kadang ada orang nangis tak kuar air mata 
sebab apa tau?

sebab dia nangis dalam hati.
tu maknanya

dia sedih sangat-sangat
tapi
.
.
.
.
jangan simpan air mata dalam hati
nanti ada yang makan hati
erm,da makan ati da pun.

kalau rasa nak nangis tu
nangis je la, jangan nak simpan lama-lama
nangis kuat2 sampai puas
macam budak ni
atau macam nih

ish,xyah la nangis macam ni, siyes bur0k !
sah2 ada je yang kene hempuk.

nak nangis bole,no hal but jangan sampai mengganggu ketenteraman orang lain
tengok tempat la kawan.
cube untuk tenangkan diri.

kalau nangis korang buat apa?
.
.
.
.
.
 xpela,itu korang sendiri je yang tau

tapi
kalau aku rasa macam nak nangis
aku akan

1.baca quran

2.cube tenangkan diri,cakap dengan diri sendiri,
xde pape akan berlaku,just think +ve
erm,tapi kadang2 kite tak nak pikir pun kan?benda yang buat kita sedih tu datang dengan sendiri,nak wat camne lagi kan.

3.kadang2 aku dengar lagu sambil nyanyi.time ni aku akan bukak lagu minah avril lavigne. lagu die memang powe lah !

4.sibukkan diri.buat lah pape pun.contoh,
buat assignment.(erk,tak kut,buat aku lagi tension ada la)
fesbuking
blogging
edit2 gambar

5.chat ngan member2.ym atau fesbuk.
sory,i xlayan friendster,twitter,skype.

6.tepon mak kat kampung.

7.kuar pegi mana2.
bukan nak lari dari masalah tau!

8.buat2 tido. time ni jgk air mata aku akan kuar tiba2. 
huhu


9.tengok movie seram atau kelakar.

10.muhasabah diri.
haa,ni penting.
tanya diri sendiri kenapa benda tu boleh buat aku sedih.
yang pasti ada hikmah disebaliknya.
...
...
...
...
...
ok lah,just nak share2 je

sharing is caring
rite?


assalamualaikum.





Thanks for your reading love! =D

0 00 orang duk bersembang:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...